Over mij

Mijn foto
I'm a Dutch weaver, knitter, spinner, lacemaker and love anything that has to do with fiber and yarn. And of course I like to read books, magazines, newspapers.

maandag 14 januari 2008

Geweven babydeken









Twee weken geleden schreef ik, dat ik bij M+M garen had gekocht voor een babydekentje. Hier ligt de voorraad.
De bedoeling was de voortgang bij het maken op het blog te volgen, maar natuurlijk gebeurde er weer van alles en het kwam er niet van voor de deken af was! Dat ging echt supersnel!
Two weeks ago I wrote, that I'd bought yarn to weave a baby blanket. Here it is waiting.
Plans were to follow the production of the blanket on my blog, but as usual all kind of things happened, but not writing in my blog.
before the blanket was finished. That really was a super fast project!

De hevels zaten nog op de plaats van de vorige deken die ik weefde voor Sverre, de zoon van mijn nichtje Inge en haar man Niels. Ik hoefde dus alleen de draden van de schering er door te trekken!
The heddles were still in place from the last blanket I wove for Sverre, the baby son of my niece Inge and her husband Niels. I just had to pull through the ends of the warp!
Voor ik het wist was het weven klaar. Hier wacht de deken, afgewerkt en gewassen, om ingepakt en verstuurd te worden naar Floortje, de dochter van Lisette en Floris.
Before I knew it weaving was finished. Here the blanket, with a crochet edging and washed, is waiting to be packed and sent to Floortje, daughter of Lisette and Floris.

Geen opmerkingen: