Over mij

Mijn foto
I'm a Dutch weaver, knitter, spinner, lacemaker and love anything that has to do with fiber and yarn. And of course I like to read books, magazines, newspapers.

dinsdag 21 juni 2011

Zomer!

Summer!

Vandaag begon de zomer, maar het was nat en grijs. Op deze langste dag is het nu ook al donker. Vanaf vandaag worden de dagen weer korter.

Today summer began, but it was grey and wet. On this longest day it is dark already. From now on days will get shorter again.

Gister zou het ook regenen, maar ja, de zon scheen. Het leek wel zomer. Ik deed dus eerst maar eens de was, en besloot toen buiten te gaan zitten. Toen pas viel het me op. Het rook, om het zacht te zeggen, nogal vreemd buiten. Maar de zon scheen, dus ik liet me niet weerhouden om een stoel in de tuin te zetten en er op plaats te nemen.... Het stonk!
Op een veld vlakbij was men knoflook aan het oogsten, en tja, knoflook ruikt nu eenmaal...
Dus ook mijn wasgoed.
Dus ook mijn slaapkamer, waarvan de ramen open stonden.
Dus ook de tuin.
Gelukkig, vandaag ruikt alleen de slaapkamer nog van knoflook.... De oogst is binnen, denk ik.

Yesterday rain was forecasted, but the sun shone and it felt like summer. So I did some laundry and decided to sit in the garden afterwards. Then I noticed the smell. To put it mildly there was a funny smell outside. But the sun was shining beautifully and I didn't want to let it keep me from sitting in my easy chair in the garden.... The smell was horrible!
In a field nearby people were harvesting garlic, and well, garlic tends to smell. A lot.
And so did my laundry.
And so did my bedroom, where the window was open.
And so did the garden.
Fortunately today the only place where the smell can be found is my bedroom. I think harvesting time is over.

Morgen krijgen we weer regen, donder en harde wind. Zomer.

Tomorrow rain, thunder and much wind is expected. Summer.

- Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen: