Over mij

Mijn foto
I'm a Dutch weaver, knitter, spinner, lacemaker and love anything that has to do with fiber and yarn. And of course I like to read books, magazines, newspapers.

dinsdag 29 april 2008

A is for... all is different

In mijn vorige bericht wilde ik dit al opnemen, maar het werd zo lang, dat ik heb besloten hier een apart bericht van te maken.
Op Ravelry bestaat een abc-groep. Leden plaatsen iedere twee weken een bericht op hun blog, over dingen die beginnen met de letter die aan de beurt is, en waarbij de schrijver zich betrokken voelt. Deze groep begon weer met een nieuw abc bij het begin van dit jaar. Toen al wilde ik er aan mee gaan doen, maar ik kon niet beslissen, of ik dat in het nederlands of in het Engels zou gaan doen: de woorden beginnen niet altijd met dezelfde letter. Nu wil ik toch een poging doen, en gebruik de woorden, zoals ze me uitkomen.

In my previous message I wanted to put this, but it got so long, that I decided to make this a new message.
On Ravelry there is an abc-group. Members write a blogmessage every two weeks on things beginning with the letter of that week, and having some importance for the writer. The group started with A again at the start of this year and even then I wanted to take part, but I couldn't decide if I wanted to do that in Dutch or in English: words don't always start with the same letter. Now I'l start trying, using the words in the language that suits me at the time.

De naam van mijn twee berichten vandaag begint al met een a: alles is anders. Ik had dit verhaal al zeker een week eerder willen schrijven.
The title of today's two messages begins with a: all(es) is different (is anders) I had planned to write this at least a week ago.

Waaraan denk ik het eerst bij de letter A?
Mijn naam: Annie
De naam van mijn dochter: Annette
Van mijn moeder, grootmoeder, overgrootmoeder, schoonmoeder (Antje, Anne, Anna, Aagje)
Van mijn schoonvader: Anton

Niet zo eenvoudig om te fotograferen....
Een letter A in kant dan maar.

What comes to my mind first with the letter A?
My name: Annie
My daughter's name: Annette
My mother's, grandmother's, greatgrandmother's, mother-in-law's (Antje, Anne, Anna, Aagje) My father-in-law's: Anton

Not so simple to take a photo of that...
An A in lace then.

Appels. Jaren de bron van ons bestaan. Mijn vader teelde appels, mijn oom, mijn broer en later mijn man en schoonfamilie. Er is (dus?) ook een gekloste appel.
Apples. The source of our income for years. My father was an apple grower, like my uncle, my brother and later my husband and family in law. So (?) there is also a lace apple.


Tenslotte is er ook een dubbelweefsel met een A. Het is misschien even zoeken, maar deze A heb ik in diverse weeftechnieken uitgevoerd. Ik houd ervan letters te gebruiken als inspiratie bij het ontwerpen van weefsels.

Finally there is a handwoven A in double weave. Perhaps it takes some sharp looking, but I wove this A in several other techniques as well. I love to play with letters to design for weaving.


1 opmerking:

Leigh zei

I never thought of using letters of the alphabet as inspiration. Lots of wonderful possibilities I can see. I'm going to have to think about that!