Over mij

Mijn foto
I'm a Dutch weaver, knitter, spinner, lacemaker and love anything that has to do with fiber and yarn. And of course I like to read books, magazines, newspapers.

dinsdag 11 maart 2008

Kleuters, en verder breien en klossen

Maandagochtend stempelden de kleuters hun hele grote lappen vol. De stempels werkten prima, hoewel: de eerste stempelaar vond het jammer om zijn mooie figuurtje vies te maken met verf en duwde dus de achterkant van het stempel liever in de verf.
Mondaymorning the children of my grandson's kindergarten stamped their big pieces of cloth with the stamps they made last Friday. The stamps worked perfectly, although the first 'stamper' didn't want his beautiful figure get dirty with paint, so he pressed the back of the stamp into the paint.

Na alle stempels uitgeprobeerd te hebben, ontdekten ze, dat je met van alles kon stempelen, en uiteindelijk natuurlijk ook met hun handen. Toen ik thuiskwam ontdekte ik dan ook een prachtig gestempelde handafdruk op de achterkant van mijn broek.
After trying out all stamps they discovered that you can use anything as a stamp, and in the end of course also their hands! When I came home I discovered a beautifully stamped hand on the back of my jeans. De SSS sjaal is gevorderd tot en met clue 8. Het wordt steeds moeilijker het geheel op de foto te zetten. Als je op de foto's klikt, worden ze duidelijker.
I've finished clue 8 of the SSS shawl. It's getting more and more difficult to get it all in one photo. Click on the photo to see the pattern better.

Omdat ik de laatste tijd nogal eens wat moet uithalen bij het breien, maak ik een kikker bij het kantklossen. Dat klinkt misschien niet logisch voor iedereen, maar mijn Amerikaanse breivriendinnen vinden, dat uithalen klinkt als kwaken van kikkers. Ze zitten dan ook geregeld aan de kikkervijver. Ook bij Knitting Daily komt Mr. Frog, oftewel meneer Kikker, nogal eens in beeld. Dit kikkertje zal dus straks bij mij gaan figureren, als er weer uitgehaald moet worden. Laten we hopen, dat jullie hem niet te vaak zien! Maar eerst moet ik tijd vinden hem af te maken.

Because I've been frogging my knitting a lot lately I'm making a lace frog. If you see Mr. Frog you'll know something went wrong! Let's hope you don't see him too often. But first I must find time to finish him.

Josephine schiet nu lekker op. Meneer Kikker was hier even nodig (maar nog niet klaar, dus) want de mouw die ik af had, vond ik te lang. Ik heb dus de hele kop en de halve mouw uitgehaald, om de meerderingen weer netjes te verdelen over de lengte van de mouw. Nu moet ik de tweede mouwkop nog en dan de knopenbiezen.
Josephine is nicely getting on. Mr Frog was needed here (but not yet ready) because the sleeve I'd finished was too long, I thought. So I ripped more than half, to divide the increases evenly over the new length of the sleeve. Now there is only a small part of the sleeve to go and then the button bands (?).
In het weekend waren al onze nazaten op bezoek. Hier onze jongste kleinzoon Pepijn op de tractor. Helaas was het weer niet zo mooi, dus buitenspelen zat er niet erg in. Pepijn heeft wel zijn veiligheidsjas aan (eigendom van opa), dus hij is goed te zien! Zijn eigen jas zit wel een beetje in de weg.

This weekend our (grand)children were all here. This is our youngest GS Pepijn on his tractor. Unfortunately the weather wasn't good enough to play outside much. Pepijn is wearing his safety coat (actually owned by his granddad), so he can be seen! His own coat is a bit in the way, though.


1 opmerking:

Amanda zei

I love your SSS. I've started clue 11 - its slow going now.