Over mij

Mijn foto
I'm a Dutch weaver, knitter, spinner, lacemaker and love anything that has to do with fiber and yarn. And of course I like to read books, magazines, newspapers.

maandag 31 maart 2014

Zonnig weekend


Sunny weekend



Met gelijkgestemde zielen een heel weekend spinnen. En praten. En zo hard lachen als ik in geen tijden had gedaan. En ernstig zijn. De betrokkenheid voor elkaar voelen. Breien. Weer spinnen, maar nu binnen. Op een wiel, of op een tol. Bijpraten, na elkaar vaak lang niet gezien te hebben.
Een weekend met een gouden randje! En niet alleen omdat de zon zijn (of is het haar?) gouden glans over het geheel legde.

Together with like minded souls spinning for a whole weekend. Talking. Laughing so much as I hadn't done for quite long time. Being serieus. Feeling concerned about each other. Knitting. Spinning again - now indoors. On a wheel, or on a spindle for a change. Talking some more, because it was so long since we saw each other.
It was a weekend with a golden edge. Not only because the sun put its golden light across it all.

Vandaag tamelijk afgepeigerd: het was lang geleden dat ik zulke afstanden had gelopen. Ik had het er graag voor over en iedereen was zo lief om me te helpen door kopjes thee enz. aan te voeren. Bedankt!

Today I was pretty tired. I hadn't walked so much in a long time. It was worth it, though, besides many were helping me by making me coups of tea etc. Thanks again!


Natuurlijk had ik het veel te druk met van alles om foto's te maken. Daarom maar een paar plaatjes van de dingen waar ik mee bezig was.

Of course I was too busy to take any pictures, therefore a few photos of the projects I was working on.

Hierboven de sokken, gebreid van de Opal Hundertwasser wol. Thuis dacht ik, dat een patroon met kabels daar geschikt voor zou zijn. Niet dus. Tweemaal was ik al voorbij de hiel, even zo vaak haalde ik het weer uit. Gewoon glad bleek een veel beter idee.

Here the socks, knit with Opal Hundertwasser wool. At home I thought it would be nice to use a pattern with cables. It wasn't. Twice I frogged after knitting past the heel. It turned out knitting a plain sock was a much better idea.
Op het spinnewiel de lont, die ik van Cock kreeg, vorig najaar. Alleen deze twee bollen zijn nog over.
Het spinnen daarvan moet deze week nog wel lukken. Daarna twijnen

On the wheel the merino roving I got as a present of one of my spin friends last autumn. Only these two balls are left. Spinning them should be possible this week. I'll make a two ply then..
Ik had drie tollen bij me: het kleine turkse tolletje van Woluniek, gevuld met merino/zijde, dan het superlichte tolletje van Gerard van der Heide (het weegt maar 10 gram) met daarop Wensleydale wol en dan mijn geliefde Bosworth tolletje met de rode zijde die ik op mijn vorige verjaardag kreeg en waar ik eerder nog niet aan toe was gekomen.

Three spindles had come to the weekend with me: the small turkish spindle, made by Woluniek and filled with a merino/silk blend. Then the superlight spindle made by Gerard van der Heide (it only weighs 10 grams) with Wensleydale I span on it and finally my beloved Bosworth spindle, filled withh the red silk I got as a birthday present last year.
Dank zij Wifi en het algemeen bezit van iPad en iPhones wisselden we ook uit, waar we thuis aan werkten en enthousiast over waren. Ik vertelde, dat ik werkte aan de Beekeepers Quilt, een patroon van Tiny Owl. In mijn ogen een prima manier om nog weer wat restjes op te maken. Ik had maar één foto met zes zeshoekjes bij me op de iPhone en dus maakte ik vandaag een foto van alle 33 zeshoekjes (hexipuffs) tot nu toe. De link verwijst naar het blog van de ontwerpster, op Ravelry is nog meer te vinden. Op drie van de zeshoekjes heb ik theepotjes geborduurd, om ook dat eens uit te proberen en om alle eenkleurige exemplaren wat minder saai te maken. Voor ze opgevuld worden met een beetje fiberfill maas ik de afbeelding er op. Ook daarvan zijn op Ravelry veel voorbeelden te vinden.

Because we had Wifi and iPhones or iPads we could show each othjer what we were working on at home. I showed a picture of a few of the hexipuffs I had made for the Beekeepers Quilt, a Tiny Owl pattern. In my eyes a perfect way to use all kind of leftover yarns. On the photo I had on my iPhone there were only six hexagons, so today I took a photo with all 33 I've made until now. The links goes to the designer's blog, but on Ravelry there is a lot more. On three of the puffs I stitched small teapots. Patterns for that are also legio on Ravelry. Stitching is done just before filling the puff with fiberfill and closing it.

Vandaag weer thuis. Moe maar voldaan, zoals dat heet. En nee: gekantklost is er niet: al het werk is af!
Op de laatste les, van afgelopen donderdag leverde ik alles in. Nu logeren de olifanten, de geweven loper met de kanten randjes en mijn bloempje bij de overige zaken, die in mei tentoongesteld gaan worden. En ook nee: het zwarte gat van de verveling heb ik nog niet gevonden. Ik kan nog spinnen, breien, het weefgetouw roept, verven lijkt me ook wel weer eens leuk, in de tuin is veel te doen, dus... Ik zal proberen met enige regelmaat alles weer te beschrijven!

Home today. Tired but happy. And no: I didn't make any lace, because all my projects were finished. I took everything with me to our last class, last Thursday . Now the elephants, the woven runner with the lace edging and my little plant is staying with all the other things that will be on show in May. And no again: I still am not bored. I can spin, knit, my loom is calling my name, I'd love to do some dyeing again, the garden needs some (a lot) attention, so... I'll try to write about it all more or less regularly.
De twee vlinders die ik op het bloemetje maakte hebben helaas de foto (nog) niet gehaald, maar toch voor degenen die dit op Facebook gemist hebben, nog even de foto van Bloempje.

Unfortunately the two butterflies I made to go on the flower didn't make it to the picture, but still I want to show this photo for everyone who missed my Little Flower on Facebook.

3 opmerkingen:

Katja zei

Dag Annie, die hexipuffs vind ik wel heel erg leuk als het er zoveel zijn.
Het was een heerlijk weekend!
Tot ziens, Katja.

Margreet zei

Zo te zien en lezen hebben jullie een super weekend gehad.

Marion B. zei

Hi Annie,

gezellig blogje weer. Wat maak jij toch veel moois. Die sjaal van afgelopen weekend, prachtig!